29 Nisan 2011 Cuma

Çiçek işlemeli şal yapımı

çok şık bir çiçek işlemeli şal modeli; adım adım anlatımla kolayca yapabileceğiniz farklı bir örnek.
çiçek işlemeli şal
Büyüklük: Saçaklar dışımda yaklaşık 152 x 25 santim

Malzeme: Şal için yaklaşık, 150 gram pembe, oranj, sarı, kahverengi karışımlı; ve yaklaşık 100 gram lila, turkuaz, kırmızı karışımlı efektli kalın yünlü el örgü ipliği (58 m / 50 gram); nakış ve saçaklar için yak 50 gram yeşil, gri, sarı, kırmızı karışık tüylü örgü ipi (yaklaşık 70 m / 50 gram): 9  numara örgü şişleri, kalın ucu küt bir nakış iğnesi.

Düğümlü kenar: Her sıranın 1. ilmeğini yüz örer gibi örmeden alın. Her sıranın son ilmeğini yüz tane örün.

Lastik: 1 ilmek yüz, 1 ilmek ters

Haraşo
: Gidiş ve dönüş sıralarını yüz örün.

Düz yüz: Gidiş sıralarını yüz, dönüş Sıralarını ters örün.

Çiçek nakısı: Orijinal büyüklükteki desen çiziminin üstünden tüylü yün iple işleyin. Yapraklar sarma, dallar sap işi olacak

Örnek denemesi: 12 ilmek ve 14 sıra düz yüz= 10 x 10 santim

Şal Yapımı

Pembe, oranj, sarı, kahverengi iplikle 34 ilmekle başlayın. Kenar pervazı için şu dağılıma göre düğümlü kenarla çalışın Kenar ilmek , 4 ilmek lastik, 24 ilmek haraşo. 4 ilmek lastik - karşıt olarak aynı şekilde tekrar sıra başına, kenar ilmek.

Pervaz boyu 4 santim yani 6 sıra olunca ortadaki 24 ilmek üzerinden düz yüz devam edin, diğer ilmeklen aynen oldukları şekilde sürdürün.

Pervazdan 34 santim yani 48 sıra sonra lila, turkuaz, kırmızı renkli iple devam edin. Lila, turkuaz, kırmızı kısım 76 santim 0 106 sıra olunca parçayı aynen başlangıçtaki gibi (34 santim - 48 sıra) pembe, oranj, sarı, kahverengi iplikle bitirin.

Son pervaz sırasından sonra ilmekleri gevşek olarak kapatın. Şalın uçlarına fotoğraftaki gibi çiçekler işleyin. Her bir dar kenara 45 santim uzunlukta ipten= her renkten 2 adet efektli yün ve 2 kat tüylü yün yapılmış 10 saçak bağlayın. Bitmiş saçak boyu yaklaşık 20 santim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder